Friday 14 June 2013

Pee Mak vs Man of Steel..

 



Assalammualaikum...

Ok, saja je nak update pasal movies ni.. yelah, aku ni boleh dikira kaki wayang lah jugak.. dapat pulak partner yang memang pantang ada cerita baru keluar kat panggung..memang laju jelah kan.. 

So baru-baru ni, aku tengok cerita Pee Mak dan Man of Steel.. Meh aku cerita dulu pasal Pee Mak.. ia mengisahkan kisah cinta yang seram tapi kelakar tahap gaban pasangan suami isteri.. si isteri sedang sarat mengandung sementara si suami kena pergi medan perang.. dalam masa tu, si isteri mengalami pendarahan yang teruk lalu meninggal dunia bersama bayi yang dikandung.. tapi si suami tak tahu..so bila dia balik dari perang, dia hidup bersama dgn isteri dia yang dah mati tu.. jalan cerita sangat menarik.. ada sedih, kelakar dan seram dalam satu cerita.. mmg best.. kalau kelakar tu memang gelak gile-gile tapi bila sedih tu, sebak sangat.. bila seram, aku tutup muka.. hehe...so far memang best.. tak rugi tengok.. rating aku bagi 8/10..

Man of Steel pulak.. emmm... bagi aku jalan cerita takdelah best.. setakat alatan yang memang awesome dan canggih tu tapi jalan cerita, boleh lah.. slow moving lah jugak.. aku brape kali menguap tengok..tapi sebab hensem, aku layan kan jelah.. hehehe... pape pun so far ok.. takdelah tak best tapi takdelah best sangat..biasa-biasa je..rating aku bagi 5.5/10 je kot..

Pape pun, ni pendapat aku lah.. masing-masing kan.. jangan marah ye..:-)

p/s: minggu ni marathon tengok wayang..lepas tu kelam kabut sndiri nak siapkan paper..=,=




5 comments:

  1. nk tgk Pee Mak. hero dia hendsome. huhu

    ReplyDelete
  2. Haah! Mmg ensem.. mcm dafi pn ade gak.. sweet tak hengat la..hehe

    ReplyDelete



  3. Salam, tumpang iklan :)

    Special untuk para blogger yang ingin buat duit sampingan..
    Bukan forex, bukan MLM, bukan multilevel dan sbgainya..

    Cuma perlu Refer org untuk join jomniaga ni -> http://bit.ly/16p2L0u

    Mudah sahaja, tidak ada modal perlu dikeluarkn, free seumur hidup :)
    Pendaftaran pun percuma :)

    Ia adalah program affliate :) Saya tak jual apa2 pun.. tpi dapat komisen..
    kalau berminat boleh sertai disini -> http://bit.ly/16p2L0u

    ReplyDelete
  4. Pee Mak memang menghiburkan dan Man of Steel memberikan jalan cerita Superman yang lain dari biasa :)

    ReplyDelete
  5. Yup.. pee mak sgt klakar but mmg berbaloi tgk.. superman dgn grafik yg canggih mmg lain dr yg lain. ;-)

    ReplyDelete