Sunday 9 June 2013

Info Tambahan untuk JAmu Pengantin Dara (JPD)

ini semua penerangan berkenaan dengan JAMU PENGANTIN DARA (JPD)
~ALL ABOUT JAMU PENGANTIN DARA~

1- JPD hanya boleh digunakan oleh wanita yang pernah melakukan hubungan kelamin sahaja.

2- JPD hanya boleh digunakan oleh wanita yang mempunyai masalah di bahagian sulit mereka, antaranya keputihan terok, bau busuk, ada discharge, dah longgar, rahim kembang, period tak lancar, dah beranak, pernah terlanjur tapi berusaha membina kehidupan bar...
u and of course nak bagi yang terbaik untuk suaminya nanti, gatal2 tak tertahan dll lagi.. (name it) 

3- jika ada makan jamu/herba/ubat diet/minuman diet/sebarang yang berkaitan dengan diet-----> wajib berenti selama sebulan sebelum guna JPD.. yes, saya tau ada yang cakap stop 2-3 minggu pon dah boleh start guna JPD tapi anda harus ingat, lain orang, lain antibodi--> yakin ke anda cukup kuat? karang ada terbabas di tengah jalan.. (best tak ayat?;p )... jadi sila stop selama sebulan ye..

4- jika anda ada amik apa2 suppliment/ubat selain herba contohnya vit c, vit e, ubat hospital, pil perancang dan segala yang takde kaitan dengan herba, sila jarakkan selama 2 jam.

5- pengguna IUCD yang kurang dari setahun tak boleh guna JPD.. wajib genap setahun baru boleh buat pembersihan guna JPD..

6- anak dara dilarang paling keras insert JPD

7- yang dah terlanjur tapi dah insaf dan nak baiki hidup pon boleh pakai JPD... tapi kalo anda saja nak menggatal dengan mana2 lelaki, mintak maaf ye, saya tak jual..

8- pengguna JPD wajib pantang minuman sejuk, ais, air kelapa, durian, madu, minuman bergas, alkohol. WAJIB YE!

9- wanita yang dah menopous tak boleh guna JPD.. pakai intim gel, feminin wash dan masker sahaja untuk penjagaan intim anda

10-wanita yang kering bila bersama en asben sampaikan setiap kali nak bersama wajib ada pelincir luar pon tak boleh guna JPD.. sila guna intim gel dulu

11 - wanita hamil laaaaaaaaaaaagi la haram guna JPD ni.. sebab tu sila guna JPD lepas anda period, sebab kalo sebelom period, risau anda tak tau anda dah mengandung. sebab JPD boleh tarik janin, boleh tergugur... jangan pula ada yang order JPD sebab nak gugurkan kandungan ye

12- wanita yang dah bersalin, sila tunggu lepas pantang baru boleh guna JPD.. kalo takut baby panas, sila tunggu lepas 6 bulan bersalin baru guna JPD sebab masa tu lidah baby dah banyak merasa makanan selain susu ibu. selingan- jangan sesekali bagi makanan tambahan kepada baby anda selagi tak cukup 6 bulan sebab sistem penghadaman mereka belom sempurna. tak kira la kalo anda nampak macam baby tu lapar sangat pon, bagi susu je.

sila betolkan minda anda ya, JPD bukan berfungsi untuk mengetat semata-mata sebab JPD ni bukan ubat seks.. tapi JPD berfungsi untuk serap dan buang segala mak nenek yang tak patut ada dalam salur vagina anda.. dan bila serap dan buang, secara tak langsung salur anda akan bersih dan sempit.. air mazi pon senang nak turun jika anda ghairah.. maka takde lah masalah kekeringan lagi tu.. maka takde lah lagi masalah bau busuk,keputihan dll.

kesan semasa guna JPD adalah berlainan bergantung kepada individu..ada yang sihat walafiat, ada yang demam, ada yang senggugut, ada yang sakit perot tak tertahan, ada yang banyak kali kencing, ada yang bentan dll.... so sangat diharapkan ikut segala pantang larang.. air suam kena minum banyak2... dan sila bersabar sementara proses pembersihan dijalankan..

hasil yang anda dapat lepas pakai JPD pon berlainan bergantung kepada tahap kekotoran/kebersihan salur vagina.. ada yang kuar banyak, ada yang kuar sikit je..jangan pula sedih bila hasilnya sikit, sepatutnya happy la sebab tak kotor sangat salur tu..

harap anda semua paham ye.. (tak paham sila tanya)

sekian, terima kasih

No comments:

Post a Comment